Fastigheterna & föreningen
Fastigheterna (3 st) byggdes av Norra älvstrandens utveckling och ritades av Arkitekturkompaniet, året var 1993, det var från början hyresrätter. Vid den tidbunkten var våra fastigheter de allra första nybyggda bostadshusen i området. Föreningen är en äkta förening med organisationsnummer 769607-3282. Den bildades och tog över fastigheterna 1995 och är idag medlem i SBC.

Adress till föreningen
Brf Lalandia
Sörhallstorget 25
417 63 Göteborg
www.brflalandia.se

Antal lägenheter
Det finns 88 lägenheter som upplåts med bostadsrätt, samt 3 lägenheter som hyresrätter. Storleken på lägenheterna varierar från 55m2 till 144m2.

Hyreslokaler
Inom fastigheten finns 3 lokaler som vetter ut mot kajen och som upplåts med hyresrätt till affärsverksamhet som bidrar till att hålla medlemsavgifterna låga.

Gemensamma utrymmen
Det finns tre tvättstugor som kan bokas alla dagar mellan kl 08-22. En rad cykelförråd och barnvagnsförråd finns också i fastigheterna.

Utemiljö
Föreningen har 2 trevliga utegårdar som vetter mot älven. Det finns en lekplats med en sandlåda samt sittgrupper.

Värme, vatten och el
Fastigheten värms med fjärrvärme vilket är en miljövänlig och ekonomisk uppvärmningsform som ingår i avgiften. Även kallt och varmt vatten ingår i avgiften. Varje lägenhet har egen elmätare.

TV och bredband
Telenor levererar TV och internet via fiber till oss.

Parkering
Föreningen har tillgång och hyr ut parkering av 4 olika typer. 7 st uteplatser, 29 st platser i ett kallgarage, 29 st platser i garage under en av fastigheterna samt 3 st MC-platser som alla hyrs ut mot betalning. Styrelsen har hand om kölistan - beroende på vilket parkeringstyp man väljer så tar det allt från några månader till upp emot sex-sju år att få en parkeringsplats. För övriga medlemmar gäller boendeparkering som administreras av ett lokalt företag.